یک شرکت هواپیمایی مسافرانش را وزن می‌کند | ارتباط جالب وزن مسافر و قیمت بلیت!

چمدان : در تمام فرودگاه‌های جهان، بار مسافران هنگام گرفتن کارت پرواز وزن می‌شود و اگر وزن بار بیشتر از استاندارد تعریف‌شده از سوی شرکت هواپیمایی باید مسافر موظف است مبلغ بالایی برای اضافه‌ بار پرداخت کند.
شرکت هواپیمایی «فین‌ایر» از مسافران می‌خواهد علاوه‌بر بار، خودشان هم روی ترازو قرار بگیرند. البته این اقدام داوطلبانه و درصورت تمایل مسافر است و اگر مسافر اضافه‌وزن داشته باشد نباید پولی پرداخت کند و از ورود جلوگیری نمی‌شود

اکنون شرکت هواپیمایی «فین‌ایر» که بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی فنلاند است در فرودگاه بین‌المللی ونتا در هلسینکی از مسافران درخواست می‌کند که علاوه‌بر بار، خودشان هم روی ترازو قرار گیرند. البته این اقدام داوطلبانه و درصورت تمایل مسافر است و اگر مسافر اضافه‌وزن داشته باشد نباید پولی پرداخت کند و از ورود او به هواپیما جلوگیری نمی‌شود.

فین‌ایر، یکی از ایمن‌ترین و بهترین شرکت‌های هواپیمایی در دنیا است که این طرح را باهدف بررسی و به‌روزرسانی استانداردهای ایمنی پرواز براساس آمارهای وزن متوسط بار هم در جت‌های کوتاه‌بُرد و بُرد متوسط و هم در جت‌های خطوط بین‌قاره‌ای اجرا می‌کند.

در این طرح به تعیین وزن 2هزار مسافر نیاز است که تاکنون 180 مسافر در آن شرکت کرده‌اند. آخرین‌ آمارهای بین‌المللی درباره وزن متوسط مسافران و بار مربوط به سال 2009 است و بنابراین باید به‌روزرسانی شوند.

درحال‌حاضر، این داده‌ها وزن متوسط 84 کیلوگرم را برای هر مسافر مرد بزرگسال، 70 کیلوگرم را برای هر مسافر زن بزرگسال و 35 کیلوگرم را برای کودک درنظر می‌گیرد. سپس به وزن هر نفر حدود 6 تا 8 کیلوگرم برای ساک دستی و 20 کیلوگرم برای چمدان‌های کلاس اقتصادی اضافه می‌شود.

بنابر گزارش یو‌.اس‌ای‌تودی، مشکلی که در این شیوه محاسبه وجود دارد این است که قدیمی هستند و دقت بالایی ندارند. این درحالی است که نتایج اولیه محاسبات شرکت فین‌ایر در فرودگاه هلسینکی نشان می‌دهد که به‌طور متوسط وزن مردانی که در قسمت درجه یک یا کلاس تجاری سوار می‌شوند بیشتر از حد متوسط و مردانی که در کلاس اقتصادی سوار می‌شوند کمتر از حد متوسط است. درحالی‌که، این مسئله درمورد زنان کاملاً برعکس است.

همچنین چمدان‌ها معمولاً در تابستان سبک‌تر هستند و براساس دلیل سفر (دلایل کاری یا برای گردشگری و دلایل شخصی) و مقصد سفر وزنشان فرق می‌کند.

[related-post id="4240"]

[related-post id="3572"]
کد خبر 4411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =