عوامل مؤثر بر قیمت بلیط استانبول به تهران

سفر به استانبول ترکیه یکی از پرطرفدارترین مسافرت‌های است که از سوی ایرانی‌ها همه‌ساله دنبال می‌شود. افراد همیشه این سفر خاطره‌انگیز را با نرخ‌های بلیط با تعرفه‌های قیمتی متفاوت در مسیر رفت‌وبرگشت دنبال کرده‌اند. 

برخی خرید بلیط به‌صورت چارتر را باقیمت کمتر تجربه کرده‌اند، برخی بلیط های لحظه آخری را به‌صورت شانسی با نرخی بسیار پایین‌تر در پیش رو داشته‌اند و افراد بسیار زیادی طبق رسم همیشگی با یک نرخ مشخص بلیط های سیستمی را خریداری کرده‌اند.

حال قرار است به این موضوع پرداخت شود که چه عواملی بر روی قیمت بلیط استانبول به تهران اثر می‌گذارد. از همین رو از شما دعوت می‌کنیم در ادامه ما را همراهی کنید تا در مورد عوامل مؤثر بر قیمت بلیط استانبول به تهران مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

دلایل متغیر بودن نرخ بلیط هواپیما به مقصد استانبول

اگر می‌خواهید برای سفرهای کاری و تفریحی خود به استانبول ترکیه یک بلیط خوش قیمت در دست داشته باشید و این امر در مسیر برگشت هم در پیش روی شما باشد. باید دلایل مؤثر برافزایش قیمت بلیط هواپیما را بشناسید پس ما را همراهی کنید.

نرخ متغیر بلیط به دلیل تاریخ و بازه زمانی خرید بلیط

عوامل مؤثر بر قیمت بلیط استانبول به تهران

همه شما به‌خوبی می‌دانید در آخر هر فصل در استانبول حراجی‌های بزرگی توسط برندهای شناخته‌شده دنبال می‌شود. از همین رو افراد بسیاری در این تایم به‌قصد خرید به شهر استانبول سفر می‌کنند. همین امر سبب می‌شود تا پیک سفر بالا برود و قاعدتاً شرکت‌های هواپیمایی با نرخی بالاتر اقدام به خدمت‌رسانی بهتر کنند. از سوی دیگر در بازه‌های زمانی مثل تعطیلات نوروز و یا تابستان که افراد اوقات فراغت بیشتری دارند خرید بلیط مجدد با نرخ بالاتری شمارا روبرو می‌کند.

پس خوب است به یاد داشته باشید که آب‌وهوای مدیترانه و نیمه گرمسیری و مرطوب این کشور برخی از فصل‌ها را برای مسافرت توریست‌ها سخت می‌کند. از همین رو اگر می‌خواهید بلیط ارزان خریداری کنید سفر در فصل زمستان ایده ال ترین گزینه برای شما است چون علاوه بر بلیط ارزان‌تر در مسیر رفت‌وبرگشت می‌توانید هتل و خرید مقرون‌به‌صرفه تری را در شهر استانبول در پیش رو داشته باشید.

برند ایرلاین و نوع کلاس پروازی خود را پیش از سفر بشناسید

در نظر داشته باشید که نوع خدمت‌رسانی به شما در هواپیما متفاوت است. این امر به کلاس پروازی که شما متناسب با آن بلیط خود را تهیه‌کرده‌اید مربوط می‌شود. هر پرواز از چند کلاس هواپیمایی اعم از فرست کلاس، پرمیوم اکونومی، پرواز کلاس Y و یا F تشکیل‌شده است. باید به شما بگویم کلاس پروازی فرست کلاس بالاترین قیمت را در پیش روی شما قرار می‌دهد به این خاطر که تلفن اختصاصی، اینترنت، لوازم صوتی و تصویری اختصاصی، تخت خواب و حتی حمام با این پرواز در پیش رویتان قرار دارد.

پس اگر می‌خواهید تجربه سفر به استانبول را با بلیط خوش قیمت‌تری را داشته باشید به نوع کلاس پرواز خود در زمان خرید بلیط توجه کنید. عموماً بلیط های فرست کلاس برای هنرمندان و افراد مشهوری که تمایل به دیده شدن در کابین های معمولی هواپیما را ندارد یا افرادی که قرار است سفرهای تجاری لاکچری را دنبال کنند در نظر گرفته می‌شود.

با بلیط سیستمی و چارتر تا چه حد آشنایی دارید؟

بلیط سیستمی: شما اگر تمایل دارید پیش از سفر برنامه‌ریزی‌شده عمل کنید و از دو هفته قبل بلیط مدنظرتان را در دست داشته باشید. بهتر است شما بلیط سیستمی که از یک ماه قبل در سیستم ایرلاین مربوطه برای خرید در پیش روی شما قرار دارد را تهیه کنید. این بلیط ها با تأخیر و کنسلی کمتری روبرو است و درصورتی‌که از سفر منصرف شوید هزینه آن بسته به تایم کنسلی استرداد می‌شود.

بلیط چارتری: وقتی تمام صندلی‌های یک پرواز توسط یک آژانس هواپیمایی خریداری می‌شود. این شرکت سعی بر آن دارد تا تمام صندلی‌های مسیر مربوطه را به فروش برساند. اگر در روزهای پیک مسافرت این خرید انجام‌شده باشد که قاعدتاً رقمی مشابه بلیط سیستمی در پیش روی شما قرار دارد. حال اگر سفر در آن تاریخ مشخص کمتر باشد قیمت بلیط چارتری نیز کاهش پیدا می‌کند.

بلیط لحظه آخری: بلیط لحظه آخری مربوط به همان بلیط چارتری خریداری‌شده شرکت هواپیمای می‌شود. اگر تایم زیادی به پرواز نمانده باشد و بلیط های آن پرواز باقی‌مانده باشد. قیمت بلیط کاهش داده می‌شود تا سریع‌تر تمامی صندلی‌ها به فروش برسد. این سفرها قدری هیجان‌انگیز و بدون برنامه برای شما رقم می‌خورد پس‌نیاز است همیشه چمدانتان دم دستتان باشد. چون ممکن است دو ساعت پیش از پرواز بلیط در دستتان قرار بگیرد. قیمت این بلیط از سیستمی گاها ارزان‌تر است اما استرداد وجهی در صورت انصراف شما دیگر در کار نیست.

کلام آخر پیرامون عوامل تا تیر گذار بر قیمت بلیط استانبول به تهران

عوامل مؤثر بر قیمت بلیط استانبول به تهران

فرقی نمی‌کند که قرار است از استانبول به ایران برگردید یا اینکه به‌قصد تفریح و کار باید به استانبول سفر کنید. در هر دو صورت اگر شما بایدونبایدهای را در راستای خرید بلیط هواپیما بدانید. تجربه سفر باقیمت کمتری را در پیش رو خواهد داشت. به‌عنوان‌مثال سفر به ترکیه و بازگشت در روزهای که پیک سفر کمتر است و توریست و مسافر کمتری به این شهر سفر می‌کنند قیمت بلیط را برای شما ارزان‌تر رقم خواهد زد.

یا اینکه از بلیط های معمولی به‌جای فرست کلاس استفاده کنید تا هزینه زیادی به شما تحمیل نشود. یا اینکه با خرید بلیط چارتر و لحظه آخری اگر هنوز هتل و محل اقامت خود را در استانبول تحویل نداده‌اید بهره بگیرید. البته اگر در روزهای که تعطیلات است مثل ایام نوروز به ترکیه سفر نکرده‌اید. در نظر داشتن تمام این گزینه‌ها قیمت بلیط استانبول به تهران را باقیمت مقرون‌به‌صرفه تری را در پیش روی شما قرار می‌دهد.

کد خبر 249924