انواع روش های مهاجرت به کانادا (شرایط+ هزینه ها)

با توجه به افزایش تعداد کسانی که سالانه قصد مهاجرت به کانادا دارند و حدود ۲۲ درصد از جمعیت این کشور را مهاجران به خود احتصاص داده اند. راه های مهاجرت به کانادا متفاوت است.

با توجه به افزایش تعداد کسانی که سالانه قصد مهاجرت به کانادا دارند و حدود ۲۲ درصد از جمعیت این کشور را مهاجران به خود احتصاص داده اند. راه های مهاجرت به کانادا متفاوت است. این کشور از طرق مختلف پذیرای مهاجران است. از مهاجرت تحصیلی گرفته تا مهاجرت کاری و سرمایه گذاری و... و. امکان مهاجرت به کانادا را دارید. افراد با توجه به شرایطی که دارند می توانند یک راه مناسب مهاجرت که به آنها نزدیک تر است، انتخاب کنند.

در این قسمت می خواهیم طبق جدیدترین اطلاعات سال ۲۰۲۲ اطلاعات جامع و کاملی در مورد انواع مهاجرت و در ادامه در مورد هزینه های آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، پس تا آخر متن همراه ما باشید.

مهاجرت به کانادا از طریق کار

کانادا کشوری است که سالانه به خاطر توسعه و رشد اقتصادی اش نیازمند نیروی کار است و با کمبود نیروی کار مواجه است. یکی از راه های مهاجرت از طریق کار است که می توانید با پیدا کردن یک کار خوب اقامت دائم خود را قطعی کنید. جالب است بدانید این نوع مهاجرت از پرطرفدارترین روش ها است.

برنامه ی مختلفی همانند اسکیل ورکر (Skilled worker)، جاب آفر، خود اشتغالی کانادا (Self-employed)، اسکیل ترید (Skilled trade)، برنامه های استانی و ... برای مهاجرت کاری وجود دارد. شما می توانید با بررسی برنامه های کاری متفاوت یکی را به دلخواه انتخاب کنید و برای مهاجرت اقدام نمایید. اولین قدمی که باید برای مهاجرت کاری انجام دهید بررسی مشاغل مورد نیاز کانادا است.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

یکی دیگر ازروش های مهاجرت به کانادا تحصیل است. شما از طریق تحصیل می توانید اقامت دائم دریافت کنید و در بالاترین سطح آموزشی تحصیلاتتان را انجام دهید ... ویزاهای متفاوتی برای تحصیل در کانادا صادر می‌شود که با توجه به شرایط‌تان می‌توانید با استفاده از آن‌ها به کانادا مهاجرت کنید. یکی از روش های تحصیلی که به شما امکان می دهد هم کار کنید و هم درس بخوانید کوآپ کانادا (Co-op) است. از مزیت های این نوع مهاجرت امکان تحصیل به ۲ زبان انگلیسی یا فرانسوی است.

انواع روش های مهاجرت به کانادا (شرایط+ هزینه ها)

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

روش های مختلفی وجود دارد که از طریق سرمایه گذاری بتوانید به کشور کانادا مهاجرت کنید. بسته به میزان سرمایه و شرایطی که دارید می توانید از طریق: سرمایه گذاری استانی، خرید بیزینس، کارآفرینی، استارت آپ و ... اقدام به مهاجرت نمایید. توجه داشته باشید که هر کدام از روش های سرمایه گذاری در کانادا شرایط و قوانین خود را دارد. حتی در بعضی ایالت ها نیز شرایط و قوانین خاص خود را برای نحوه سرمایه گذاری در نظر می گیرند.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

دولت کانادا به مسئله انسجام خانواده، اهمیت فراوانی می‌دهد. یکی از شروط اصلی مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج ، به رسمیت شناخته شدن ازدواج است. همسر متقاضی باید دارای شهروندی کانادا و یا اقامت دائم باشد وبتواند متقاضی از لحاظ مالی ساپورت کند.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری (Express Entry)

اکسپرس اینتری یک سیستم مهاجرتی است که براساس امتیازبندی افراد را پذیرش می کند. هر چه امتیاز شما بالاتر باشد شانس اخذ اقامت در کانادا بیشتر می شود.

مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی (self-employment)

ویزای خوداشتغالی که در ایران به نام ویزای هنرمندان کانادا و یا ویزای ورزشکاران هم شناخته می شود، یکی از راههای مهاجرت به کانادا است. شما هم اگر در حوزه‌های هنری، فرهنگی، هنری و ورزشی فعالیت می‌کنید و به زندگی و کار در کانادا علاقمند هستید می توانید از این طریق اقدام به مهاجرت نمایید. برای اینکه بتوانید از این طریق مهاجرت کنید باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • داشتن تمکن مالی و توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی در کانادا حداقل برای ۶ ماه

  • داشتن حداقل ۲ سال سابقه کار حرفه‌ای در مشاغل فرهنگی و هنری در ۵ سال گذشته

  • داشتن علاقه و توانایی بالا برای شرکتِ فعال در برنامه‌های ورزشی و فرهنگی-هنری در کانادا

  • کسب حداقل ۳۵ نمره از ۱۰۰ در سیستم امتیازبندی خود اشتغالی

مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ

یکی از روش های خوب مهاجرت ثبت شرکت است، که از طریق ثبت شرکت استانی و یا ثبت شرکت فدرال صورت می گیرد. با راه اندازی استارتاپ می توانید اقامت دائم کانادا برای خود و اعضای خانواده تان داشته باشید.

هزینه مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا با توجه به روشی که برای رفتن انتخاب می‌کنید، تفاوت دارد. به طور کلی می توان هزینه‌های مهاجرت به کانادا را می‌توان به ۲ دسته تقسیم‌بندی کرد:

  • هزینه های وکیل، پرونده، ترجمه مدارک، پیگیری پرونده و... و.

  • هزینه های دولتی مانند انگشت نگاری، بررسی پرونده، صدور ویزا، آزمایش های مورد نیاز، سفارت، اجازه اقامت

همچنین به محض ورود به خاک کانادا باید برنامه ی دقیقی برای هزینه های خود داشته باشید تا بتوانید از عهده پرداخت مایحتاج اساسی خود نظیر حمل و نقل، مواد غذایی، اجاره و هزینه های مربوط به آب و برق برآیید. پس ذخیره کردن پول و حقوق دریافتی را در اولویت قرار دهید.

اگر از طریق تحصیل مهاجرت کنید هزینه های شما بین ۱۶ تا ۴۶ هزار دلار در دوره متوسطه، ۱۵ تا ۲۵ هزار دلار برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باید در نظر بگیرید. میزان هزینه از طریق خوداشتغالی مشخص نیست چرا که نرخ دلار روز به روز در حال تغییر است. هزینه رفتن به کانادا از طریق ویزای توریستی نیز متفاوت از دیگر هزینه هاست و شامل بلیط رفت و برگشت، هزینه اقامت کوتاه مدت است و با توجه به نوسانات ارز متغیر خواهد بود.

انواع روش های مهاجرت به کانادا (شرایط+ هزینه ها)

یکی از کم هزینه ترین روش های مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر یا دریافت ویزای جاب آفر است. اگر بخواهید از طریق سرمایه گذاری مهاجرت کنید ارزان ترین حالت سرمایه گذاری ۱۰۰ هزار دلاری است که فرد باید حدود ۳۰۰ هزار دلار پشتوانه مالی داشته باشد و آن را به دولت کانادا نشان دهد که اثبات کند که از عهده ی آن بر می آید. هزینه های زندگی نیز در شهرهای مختلف متفاوت است اما شما می توانید در کبک با کمترین هزینه تحصیل و زندگی کنید.

کد خبر 249869