کشف گنجینه دو میلیون دلاری در کوهستان راکی آمریکا

شکارچیان گنج برای یک دهه گذشته، در جستجوی صندوق گنجی افسانه ای پر از طلا، به کوه های راکی هجوم آورده اند.

چمدان - جستجو آنقدر ادامه یافته بود که مردم فکر می کردند که این فقط یک افسانه است. با این حال، در اوایل ماه ژوئن، فارست فن، فروشنده و نویسنده ای که گنج را مخفی کرده بود، اعلام کرد که سرانجام این گنج پیدا شده است.

فن در بیانیه ای گفت: "این گنجینه در زیر سایه ستاره ها در پوشش گیاهی سرسبز و جنگلی کوه های راکی ‌قرار داشت و از جایی که بیش از ۱۰ سال پیش آن را مخفی کردم، جابجا نشده بود. " 

وی گفت: "من کسی که گنجینه را پیدا کرده است نمی شناسم، اما شعری در کتاب من او را به نقطه ای دقیق سوق داد. من به هزاران نفری که در این جستجو شرکت کرده اند، تبریک می گویم. بنابراین جستجو پایان یافت. در روزهای آینده به دنبال اطلاعات بیشتر درباره این گنجینه باشید. "

فارست فن

 به نقل از USA Today، به گفته فن، این گنج توسط مردی از "شرق دور" پیدا شد که می خواست ناشناس بماند.

با این حال، مردی که آن را پیدا کرد، با ارسال یک عکس به فن، صحت آن را تأیید کرد. شکار این گنجینه در سال ۲۰۱۰ آغاز شد، هنگامی که فن، صندوقچه را پنهان کرد و شعری ۲۴ خطی را که او با مردم به اشتراک گذاشت، نوشت.

این شعر سرنخ هایی از مکان گنج را که گفته می شود در جایی در شمال سانتافه، نیومکزیکو قرار دارد، در بر داشت. بنا بر گزارش ها، صندوقچه پر از چیزهایی بود که یک شکارچی گنج قدیمی به آنها علاقه داشته است.

طبق گفته نیویورک تایمز، ارزش گنجینه موجود در صندوقچه ۲ میلیون دلار گزارش شده است.

کوهستان راکب

فن در مورد اینکه چرا گنج را پنهان کرده است به تایمز توضیح داد که ابتدا پس از تشخیص سرطان، آن را مخفی کرد. با این حال، بهبود یافت و گنج را دلیلی برای " رهایی از منازل" دانست.

در سال ۲۰۱۷، پلیس ایالت نیومکزیکو، پس از کشف جسد پاریس والاس، کشیش گراند جونشن، از فن خواست که از محل گنج پرده برداری کند.

در سال ۲۰۱۹، پلیس مونتانا از فن خواست که پس از چندین کشته و زخمی ناشی از جستجو، به جستجو پایان دهد.

اما اکنون، جستجو پایان یافته است. او به سان مکزیک گفت: " غمگین هستم زیرا تعقیب گنج به پایان رسیده است. "

منبع : travel and leisure

کد خبر 248921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابوالقاسم احمدی لش کناری IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    1 0
    فکرنان باش خربزه اب است
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    3 0
    دقیقا فقط ایرانی دنبال گنج هست..اوناهم مارو خوب شناختن....گنجهارو بردن...موقعی که همه خواب بودن..هنوزم خیلیهاخواب تشریف دارن..وای وای