چمدان: تالاب نیلوفر آبی حیدر کلا در کمربندی شرقی شهرستان بابل در استان مازندران قرار گرفته است. این تالاب یکی از بزرگترین تالاب‌های محدوده شهری استان مازندران با وسعت 34 هکتار است که آب کشاورزی 3 منطقه حیدر کلا، حاجی کلا و حمزه کلا را تامین می‌کند. تالاب نیلوفر آبی بابل از رودخانه آقارود و انشعابات آن تغذیه می‌شود.

تالاب نیلوفر آبی حیدر کلا با دارا بودن موقعیت مناسب زیست محیطی مکان بسیار خوبی را برای گردشگری ایجاد کرده است به طوری که در تمام فصول سال به ویژه از ابتدای تیر ماه تا اواسط مهر ماه پذیرای گردشگران است.

اگر به شمال کشور و استان مازندران می‌روید نیلوفرهای آبی را فراموش نکنید. حرکت با قایق‌های پدالی و تماشای گونه‌های کمیاب پرندگان در یک غروب زیبا، لحظات بسیار متفاوت و زیبایی را برای شما رقم خواهد زد. امکان ماهیگیری نیز به صورت تفرحی در این تالاب وجود دارد که این تفریح نیز برای گردشگران حال و هوای خاصی دارد.

قایق پدالی و پارویی، اسب و درشکه، دوچرخه، سرویس‌های بهداشتی و سایر خدمات رفاهی و تفریحی برای آسایش گردشگرانی که به این تالاب می‌آیند فراهم است.

تالاب حیدرکلا به سبب دارا بودن مناظر طبیعی و گونه‌های کمیاب پرندگان به عنوان منطقه گردشگری طبیعی می‌تواند منافع اقتصادی براي مردم داشته باشد.

[related-post id="224354"]

نیلوفر آبی یکی از نمادهای ملی ایران نیز به‌ شمار می آید و در سنگ نگاره‌های پارسه (تخت جمشید) دیده می‌شود. در کرمانشاه نیز سرابی به نام سرآب نیلوفر وحود دارد.























[related-post id="220398"]

[related-post id="218954"]

عکاس: احسان فضلی اصانلو  | ایرنا
کد خبر 233779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =