دستور معاون رئیس جمهور برای بازنگری و تعیین ضابطه تمامی آثار تاریخی تهران | نباید دیگر شاهد تکرار حادثه گلستان باشیم

چمدان:  دلاور بزرگ‌نیا با اشاره به اتفاقات پیرامون حریم کاخ گلستان افزود: باید یک بازنگری و تعیین ضابطه همه جانبه در تهران صورت گیرد. باید با نگاه زندگی مردم در شهر و حفاظت آثار تاریخی این اتفاق رخ دهد تا تبعات این چنینی نداشته باشیم. رئیس سازمان میراث فرهنگی دستور این بازنگری را داده‌اند و تامین اعتبار آن را برعهده گرفته‌اند، مشاور نیز شرح خدمات داده و امیدواریم تا شش ماه آینده این بازنگری و تعیین ضوابط صورت گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی تهران درباره جزییات این اتفاق به چمدان گفت: تمام بافت‌های تاریخی و ارزشمندی که در تهران وجود دارد بک بار تعیین ضابطه شوند که پس از این مشکلاتی مانند اینکه تا چه ارتفاعی ساخت و ساز مجاز است و موارد مشابه پیش نیاید.

بزرگ‌نیا درباره وضعیت پرونده تعرض به حریم کاخ گلستان به چمدان گفت: پرونده به محاکم قضایی رفته و کارشناس ثبت و کارشناس میراث فرهنگی نظر خود را به دادگاه داده‌اند و این روزها منتظر نظر قاضی هستیم.

او درباره بررسی پرونده صدور این مجوز گفت: این پرونده یک مورد خاص شده و رئیس سازمان میراث فرهنگی به آن ورود کرده و دستور بررسی داده است که مسیر خوبی هم در این جریان طی شده است.

[related-post id="201648"]
کد خبر 208203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =