درزین ریلی پلیس و پلیس ریلی برای اولین بار در شبکه راه‌آهن راه‌اندازی شد | تصویر وسیله نقلیه پلیس ریلی را ببینید

چمدان: رئیس پلیس راه‌آهن با بیان این خبر افزود: امنیت شبکه ریلی و حمل و نقل با فطار از اهمیت بسزایی برخوردار است بنابراین باید برنامه ریزی ویژه‌ای در این زمینه صورت می‌گرفت.

سرهنگ ملکی افزود: قرار گرفتن خطوط ریلی در محیط‌های جغرافیایی مختلف مانند کویر، جنگل، کوه و عبور از 83 شهر ایجاد امنیت در این شبکه را دو چندان می‌کند.

وی با بیان اینکه یک دستگاه درزین توسط اداره کل راه‌آهن استان تهران در اختیار پلیس قرار گرفت تا با تجهیز به علائم پلیس در خطوط ریلی به کار گرفته شود گفت: پلیس راه‌آهن در مسیرهایی که استفاده از خودرو و موتورسیکلت میسر نیست تلاش کرده با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین گشت ریلی امنیت را برقرار کند که راه اندازی درزین ریلی و پلیس ریلی در همین راستاست.

سرهنگ ملکی با تاکید بر اینکه سرقت در راه‌آهن، سرقت عادی محسوب نمی‌شود افزود:‌ خرید و فروش ادوات ریلی جرم محسوب می‌شود و مجازات سنگینی دارد. پلیس به خریداران ضایعات تذکر می‌دهد تحت هیچ شرایطی خرید چنین ضایعاتی را انجام ندهند.

پلیس ریلی - درزین

عابدین هادی‌نژاد مدیرکل راه‌آهن استان تهران نیز با بیان اینکه سرقت از راه‌آهن هم رده سرقت اسلحه از محل‌های نظامی است گفت: شهریورماه امسال بود که به دلیل سرقت برخی ادوات خط آهن تهران -قم در کیلومتر ۴۶ سانحه‌ای برای قطار باری رخ داد و سه لکوموتیو سنگین و ۶ واگن باری به صورت کامل از خط خارج شدند و خط ریلی تهران - قم - اهواز - خرمشهر مسدود شد.

وی افزود:‌ با تلاش پلیس همان روز سارقان این ادوات ریلی دستگیر شدند، اما یک میلیارد تومان خسارت در حوزه قطار باری و لکوموتیو به ما تحمیل شد.
کد خبر 203589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =