چمدان: این گروه از جلیقه‌زردها که مدعی بودند ماکرون و همسرش بریژیت برای تعطیلات در این تفرجگاه به‌سر می‌برند با دخالت پلیس پراکنده شدند.

این یورش متعرضان دولت فعلی فرانسه به قلعه تاریخی برگاکون به بهانه اینکه تفرجگاه ماکرون است، در شرایطی رخ داد که این قلعه از اموال شخصی رییس‌جمهوری فرانسه نیست بلکه ملک دولت فرانسه است که از سال 1968 به‌عنوان استراحتگاه روسای‌جمهوری این کشور استفاده می‌شود. بنابراین آسیب‌رساندن به آن آسیب به اموال دولتی و میراث ملی فرانسه محسوب می‌شود.

قلعه بِرِگاکون، دژی قرون‌ وسطایی است که در ارتفاع 35 متری از سطح آب دریا در جزیره کوچکی در آب‌های ساحلی دریای مدیترانه قرار دارد.

این منطقه در قرن 11 میلادی از املاک ویکانت مارسی، نایب کنت منطقه پراونس فرانسه، بود. در سال 1257 درپی ازدواج بئاتریس پروانس با شارل اول که برادر شاه لویی نهم بود، این جزیره به بخشی از قلمرو فرانسه تبدیل شد.

سال 1870 وزارت جنگ فرانسه پس از جنگ میان فرانسه و پروس تصمیم گرفت بدون اینکه به ظاهر بیرونی قلعه آسیبی وارد کند آن جا را به انبار باروت و توپخانه تبدیل کند.

بِرِگاکون تا سال 1919 و در طول جنگ جهانی اول به پادگان تبدیل شد و از دهه 20 میلادی به‌استثنای دوره جنگ جهانی دوم، جمهوری فرانسه دژ را به شخصیت‌های خصوصی اجاره می‌داد که آخرین آنها وزیر دریانوردی جمهوری سوم بود.

پس‌ از انقضای قرارداد اجاره با وزیر دریانوردی در سال 1963، دولت تصمیم گرفت مالکیت دژ را دوباره به‌ عهده بگیرد. تا اینکه در سال 1968 درطول ریاست‌جمهوری شارل دو گل، این قلعه به تفرجگاه ریاست‌جمهوری تبدیل شد.

در طول این سال‌ها، یک‌بار نیکلا سارکوزی و یک‌بار فرانسیس اولانده تعطیلات تابستان را در بِرِگاکون گذراندند.

امانوئل ماکرون، رییس‌جمهوری فعلی فرانسه در آگوست 2018 در این قلعه برای انجام مذاکرات درباره برکسیت (طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) میزبان ترزا می، نخست‌وزیر انگلستان بود.



























[related-post id="193675"]

[related-post id="197385"]

[related-post id="36506"]

[related-post id="36568"]

[related-post id="39275"]

[related-post id="190395"]

 
کد خبر 198759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =