چمدان : این قطار تاریخی که سال 1890 راه افتاد درطول تاریخ فعالیتش، علاوه‌بر رهبران سیاسی پرتغال در دوره‌های سلطنتی و جمهوری، میزبان پاپ پل ششم و ملکه الیزابت دوم انگلستان هم بوده است.

این قطار که در دهه هفتاد میلادی بازنشسته شد اکنون پس‌از ده‌ها سال با ایده‌ای گردشگری و با حدود یک‌میلیون یورو هزینه تعمیرات، به خدمت بازگشته است.

قطار سلطنتی که به‌عنوان قطار گردشگری‌تاریخی فقط 20 تا 25 روز در سال فعالیت می‌کند مسافرانش را از طریق وبگاه thepresidentialtrain.com زیرنظر موزه ملی راه‌آهن انتخاب می‌کند. مسافران با رزرو این قطار می‌توانند با سرعت آهسته‌ای مسیر 200 کیلومتری شهر پورتو تا کویینتا دو وزویوو را ازطریق دره دوئرو در مسیر رودخانه دوئرو طی کنند و از زیبایی‌های مسیر لذت ببرند.

درحالی‌که بلیت قطارهای عادی این خط فقط 25 یورو است، این تور 500 یورو قیمت دارد و فقط در نیمه بهار و آغاز پاییز برگزار می‌شود. ایده احیای این قطار تاریخی از سوی دختر یکی تجار محلی مطرح شد. گونکالو کستل-برانکوی 37 ساله تعریف می‌کند: «چند سال قبل این قطار را در موزه دیدم و تقریبا عاشقش شدم. احساس کردم باید کاری انجام بدهم و وقتی دخترم به من پیشنهاد داد که آن را به رستوران تبدیل کنم به‌نظرم فکر خوبی آمد.»

به‌دلیل این ایده، یکی از نقاط قوت این قطار رستوران آن است که غذاهای منحصربه‌فردی ارائه می‌دهد.

[related-post id="4852"]

[related-post id="32707"]