چمدان: موج مسافران همزمان با تعطیلات آخر هفته و پیش رو (شهادت حضرت فاطمه (س) و 22 بهمن ماه)  وارد جاد‌ه‌های مازندران شدند به طوری که امروز جمعه نیز برای سومین روز پیاپی شاهد ترافیک سنگین در دو محور کندوان و هراز هستیم.

مسافرت مازندرانی‌ها به ییلاقات و استان‌های جنوبی همچون قم و مسافرت پایتخت نشینان به سمت مازندران بسیاری را برای 10 ساعت در جاده‌های مازندارن زمین‌گیر کرد.

فرمانده پلیس راه مازندران اعلام کرد: هم اکنون ترافیک جاده هراز در محدوده آبعلی تا امامزاده هاشم، بند کنار تا گزنک و سه راهی لاسم تا آب اسک سنگین است و در باقی مسیر تردد پرحجم و روان است.

علیرضا قدمی گفت: ترافیک محور کندوان نیز در محدوده بیلقان تا پل زنگوله پرحجم است که در برخی مناطق به صورت مقطعی ترافیک سنگین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این ترافیک حاصل بالا رفتن حجم تردد در ایام تعطیل است، افزود: بخش زیادی از علت ترافیک تحمیلی به جاده‌های هراز و کندوان به دلیل 2 خطه بودن این جاده‌ها و فقدان کشش ترافیکی است.

فرمانده پلیس راه مازندران اظهار داشت: در محور فیروزکوه نیز ترافیک پر حجم و روان است و پیش بینی می‌شود تا ساعات دیگر با ترافیک سنگین مواجه شود.

به گفته قدمی، با توجه با اینکه برای روز جمعه در جاده‌های مواصلاتی مازندران اعمال محدودیت‌های ترافیکی به جز برای کامیون و خودروهای سنگین، اعلام نشد، اما با افزایش بارترافیکی ممکن است محدودیت‌های تردد مقطعی اعمال شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در روزهای گذشته بیشتر مسافران وارد مازندران شدند، پیش بینی کرد که از بعد از ظهر امروز بار ترافیکی کاهش یابد.

برچسب‌ها