۴ شهر ایتالیا که در زمستان می‌درخشند | روز اپیفانی را در رم تجربه کنید

زمستان زمان مناسبی برای سفر به ایتالیا و شهرهای محبوبش است. شهرهای شمالی مملو از بازارهای کریسمس می‌شوند تا با آلمان رقابت کنند و شهرهای جنوبی سنت خود را در این مراسم نشان می‌دهند. رژه‌ها، نمایش نورها و جو خیابان‌ها مردم را به سطح شهر می‌کشد. در زیر لیستی از بهترین شهرهایی از ایتالیا است که در زمستان می‌توان از آنها بازدید کرد.

1. بولزانو

شهر بولزانو

سفر به شهر بولزانو در این فصل همچون وارد شدن به تصویر کارت تبریک کریسمس است. خانه های  تزئین شده با پس زمینه کوه های برفی. بازارچه کریسمس بولزانو با ۲۹ سال سابقه از مشهورترین  بازارهای ایتالیا است. کلبه های چوبی با سقف های راه راه سفید و قرمز که صرفا کالاهای دست ساز و محلی می فروشند، از وسایل تزئیینی چوبی تا شیرینی های سنتی. برای جوانترها دارند، یک چرخ و فلک و یک قطار کوچک نیز وجود دارد که تصویر بازارچه قدیمی کریسمس را تکمیل می کنند.

2. ناپلی

ناپلی

این شهر جنوبی در ایتالیا سنتی را برای کریسمس اجرا می کند که سبب می شود به یکی از مقاصد ضروری در زمستان تبدیل شود. در کلیسا ها، رستوران ها و مغازه های سراسر این شهر مجسمه هایی با جزییات دقیق از روز تولد مسیح گذاشته می شود. این صحنه های ساخته شده که پرسپی -Presepi – نام دارند، تماما از مدل ها و مجسمه های دست ساز که در کارگاه های خیابان سن جورجیو آرمنو ساخته شده اند، پدید می آیند. این صحنه ها معمولا تصاویری از زندگی روزمره افراد را نشان می دهند مانند نانوایی که نان می پزد یا خانمی که خانه اش را تمیز می کند. در کنار آنها مجسمه هایی را که سمبل اصلی مذهب هستند مانند چوپان ها و حیوانات نیز قرار دارد. مراجعه کنند گان می توانند از موزه پرسپی در این شهر بازدید نمایند تا با این سنت بیشتر آشنا شوند.

3. تورین

تورین

این شهر شمال غربی ایتالیا علاوه بر این که پذیرای افرادی است که قصد اسکی کردن در کوه های آلپ را دارند، بازدید کنندگان زیادی را به خاطر زیبایی خود جذب می کند. در فصل کریسمس لوسی داریستا شهر را با نورهای خلاقانه تزیین می کند. معتبرترین موزه های ایتالیا از جمله موزه ی مصری ها و موزه ملی سینما در تورین قرار دارند. در مرکز این شهر، کافه ها مردم را به نوشیدنی مخصوص این شهر به نام بیسرین دعوت می کنند که مخلوطی از شکلات داغ، قهوه و خامه است.

4. رم

رم

رم به عنوان مرکز مذهب کاتولیک مقصد خوبی در کریسمس برای افرادی است که می خواهند از جنبه تجاری بیش از حد در کریسمس به دور باشند. میدان روبروی کلیسای سن پیتر یکی از زیباترین صحنه های میلاد مسیح و درخت بسیار یزرگی را به نمایش می گذارد. همچنین می توانید به نمایشگاه ۱۰۰ پرسپی در واتیکان روید. در کلیسا ها کنسرت رایگان هم خوانی ها وجود دارد. اگر تا ژانویه در آنجا ماندید فرصت لذت بردن از تعطیلی رسمی ایتالیا در ۶ ژانویه را خواهید داشت. این روز اپیفانی نام دارد و رژه ویوا لا بفانا در آن اجرا می شود. در این رژه مجسمه های سنتی و مذهبی از جمله جادوگر هدیه ده دیده می شود. رم در این فصل آرامش بیشتری دارد و شما می توانید از نقاط توریستی همچون کلسئوم و کلیسای سیستین با لذت بیشتری بازدید نمائید.

منبع: matadornetwork.com

کد خبر 247355

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =