ایکسونامی ؛ اکران خاطرات یک پورن استار در شهر مذهبی ایران که گردشگری را عامل عیاشی می‌دانند | تصاویر سینمای محل اکران را ببینید

میشله بارن بازیگر آمریکایی فیلم‌های مستهجن، تجربه رسیدن به آزادی‌ جنسی (بی‌پروایی جنسی) در آمریکا را برای مردم ایران در مستند داستانی ایکسونامی روایت می‌کند.

چمدان - حجت الاسلام علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در جدیدترین اظهاراتش بار دیگر بر این نکته که مشهد شهر زائران است نه گردشگران تاکید کرد و گفت: زائران امام رضا گردشگر به حساب نمی‌آیند که بخواهند به خوشگذرانی در این شهر بپردازند.  

او چندی پیش در خطبه‌های نماز جمعه مشهد نیز با بیان اینکه می‌خواهند بازار عیاشی را به عنوان قطب گردشگری در مشهد راه بیندازند گفته بود: در سال ۳۲ ملیون زائر داخلی و خارجی به مشهد می‌آید. در یک فضای این چنین بهترین بازار برای سودجویی، پول پرستی و درآمدهای نامشروع جریان‌های قدرت و ثروت است. این افراد به جای رونق تولید، می‌خواهند بازار عیاشی را به عنوان قطب گردشگری راه بیندازند و آن که قربانی این قربانگاه می‌شود جوان و زائر این استان است.

حجت الاسلام علم الهدی در نطق خود در یکی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه مشهد نیز با اشاره به اینکه مشهد گردشگر ندارد؛ زائر دارد گفته بود: جریان‌های قدرت و ثروتی هستند که برای سودجویی به مشهد آمده‌اند و فکر کرده‌اند شهری که ۳۲ میلیون زائر داخلی و ۴ میلیون زائر خارجی دارد بهترین جا برای سودجویی و مرکز عیاشی است و لذا آمده‌اند شادی جوان را بهانه کرده‌اند تا یک سلسله حرکات ناهنجار و مراکز منکر غیرشرعی برای سود و درآمد نامشروع خود ایجاد کنند و شهروند مشهدی را جلو می‌اندازند. 

حالا و در چنین شرایطی که گردشگری در این شهر را عیاشی و خوشگذارنی می‌دانند، صاحبان سفره‌خانه‌هایش برای برنامه موسیقی زنده ممنوعیت دارند، فیلم‌های سینمایی بسیاری اجازه اکران در آن ندارند و بارها کنسرت‌های موسیقی در آن لغو شده‌اند مستندی بر پایه خاطرات یک پورن استار قرار است اکران عمومی شود. 

در شرایطی که گردشگری در مشهد عامل عیاشی و خوشگذارنی می‌دانند،
صاحبان سفره‌خانه‌هایش برای برنامه موسیقی زنده ممنوعیت دارند،
فیلم‌های سینمایی اجازه اکران نمی‌گیرند
و بارها کنسرت‌های موسیقی در آن لغو شده‌اند
مستندی بر پایه خاطرات یک پورن استار اکران عمومی می‌شود

مستند داستانی «ایکسونامی» که خاطرات یک بازیگر فیلم‌های مستهجن است بر اساس گزارش ایرنا قرار است ۲۰ آبان ماه در شهرهای تهران (حوزه هنری)، مشهد و اصفهان به‌صورت همزمان اکران شود. در این مستند، یک بازیگر آمریکایی فیلم‌های مستهجن تجربه رسیدن به آزادی‌ جنسی (بی‌پروایی جنسی) در آمریکا را برای مردم ایران روایت می‌کند. همچنین این مستند جنبش‌ها و جنایات جنسی در ایالات متحده آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ساخت این مستند بیش از دو سال زمان برده است و نسخه اصلی آن ۱۱۵ دقیقه است که نسخه ۹۰ دقیقه‌ای آن به نمایش درخواهد آمد.

مستند داستانی «ایکسونامی» ؛ خاطرات یک پورن استار که در مشهد نمایش داده می‌شود

یکی از خبرنگارانی که این مستند را دیده است در این‌باره نوشته است: این فیلم به «تغییرات فرهنگی آمریکا از دوره انقلاب جنسی تا امروز» پرداخته و آن را با «تغییرات فرهنگی در ایران» تطبیق داده است.

ایکسونامی توسط موسسه فرهنگی هنری آوش تهیه شده است. محسن آقایی که از مستندسازان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است، نویسندگی و کارگردانی و محمدرضا بورونی، تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارند. این‌گونه اتفاقات (فارغ از محتوای نادیده) و ورود سینماگران جوان به عرصه سینما و هنر را باید به فال نیک گرفت، اما سؤالی که مطرح است این است که آیا همه فیلمسازان با گرایش‌های مختلف این امکان را دارند که چنین مستندی بسازند و مهم‌تر اینکه، بتوانند آن را اکران کنند؟

به گزارش چمدان، نویسنده و کارگردان ایکسونامی محسن آقایی است و تهیه کنندگی آن به عهده محمدرضا بورونی بوده است. این مستند 

میشله بارن در این مستند داستانی، پورن استاری است که در اکثر مواقع جلوی دوربین قرار می‌گیرد. این پورن‌استار آمریکایی تجربه رسیدن به آزادی‌های جنسی در ایالات متحده را برای مردم ایران روایت می‌کند.

تولید این مستند ۹۰ دقیقه‌ای که دو سال و 6 ماه زمان برده، به صورت مشترک در ایران و آمریکا انجام شده است.

فضای سینما هویزه مشهد قبل از اکران این فیلم را در زیر ببینید:

کد خبر 247051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
    1 0
    عجب!